Din kurv indeholder rabat. Hvis du ændrer din kurv, så vil rabatten blive fjernet

Kunden er omdrejningspunktet for E-commerce

14-06-2017

For Damstahl er kun det bedste godt nok, når det gælder vores kunder. Også når de handler på vores digitale serviceplatform.

Bekvemmelighed, tilgængelighed, gennemsigtighed og indsigt er nogle af nøgleordene for Damstahls onlineforretning.

- Vi lytter til vores kunder og holder øje med, om kundernes behov flytter sig, så vi konstant kan levere det, de har brug for, siger Morten Boje Søndergaard, E-commerce Manager hos Damstahl.

Morten Boje Søndergaard, E-commerce Manager

Målsætningen er klokkeklar: Damstahl vil fastholde at være blandt branchens bedste – også inden for e-handel.

Damstahl er blandt branchens bedste – også online

Damstahl var måske ikke blandt branchens første, da virksomheden introducerede sin digitale serviceplatform.

Men som salgschef Brian Sejr udtrykker det, har Damstahl ikke noget imod at være ”lastmovers”, så længe virksomheden er ”right movers”. Og spørger du Damstahls E-commerce Manager, er der ingen tvivl: 

- Vores digitale serviceplatform er i dag blandt branchens bedste, siger Morten Boje Søndergaard og uddyber:

-  Vi lytter hele tiden til vores kunder, som er med til at videreudvikle vores platforme og services. Det er vigtigt for os, at kunderne er med i denne proces, og vi bruger løbende kunderne som ”piloter” i tests og i udviklingsøjemed.

Fokus på kerneopgaven

Til gengæld får kunderne et nyttigt værktøj, der gør dem endnu bedre i stand til at drive deres forretning, og Damstahls sælgere bedre til deres job.

Kunden har fået adgang til informationer og services, der gør det muligt for dem at betjene sig selv i en langt højere grad end tidligere.

Og sælgerne kan se kundens ordrehistorik, lave et tilbud eller gennemgå og indsende en ordre direkte hos kunden – alt sammen via den digitale platform.

Platformen letter også sælgerne for nogle administrative processer, så de bedre kan fokusere på kerneopgaven: personlig betjening af kunden og aktiviteter, der skaber værdi for kunden.

- Vores platform gør kunden i stand til selv at downloade certifikater, oprette brugere, tilføje alternative leveringsadresser, betjene sig selv og følge en leverance af en bestilt vare.

Bud efter hele sortimentet

Kodeordet er ”convenience”. At kunden oplever en smidig, tilgængelig tjeneste fulgt op af god, personlig service. Og paradoksalt nok har den digitaliserede handel styrket Damstahls kunderelationer.

- Vores kunder oplever en gevinst i form af fleksibel, dynamisk tilgængelighed, relevante services, e-handel og nem selvbetjening. Vores platform har et intuitivt design, og kunderne siger, at platformen er både hurtig og meget nem at benytte, siger Morten Boje Søndergaard.

Har den digitale handel så budt på overraskelser undervejs?

- Vi havde en forventning om, at vores kunder primært ville benytte platformen til at indkøbe fittings. Men realiteten er, at den digitale serviceplatform bliver brugt bredt til indkøb af hele vores produktsortiment. Det overraskede os lidt, siger Morten Boje Søndergaard.

Til toppen