Din kurv indeholder rabat. Hvis du ændrer din kurv, så vil rabatten blive fjernet

Nye el-trucks og ny pladepluk hos Damstahl

01-05-2018

Det blev fejret med pølsevogn på lagerpladsen, da Damstahl i uge 17 tog sine 15 splinternye gaffeltrucks i brug.

De nye Hyster-trucks, der alle er el-drevet, repræsenterer en samlet investering på ca. 7 mio. kroner. De er hentet på en 6-årig leasingaftale hos ProTruck fra Odder.

- Medarbejderne har haft stor indflydelse på vores valg. De har test-kørt trucks fra 4 forskellige leverandører, og deres ratings afgjorde, hvilke to vi bad om konkrete tilbud fra, forklarer Damstahls logistikchef Lars Fløjstrup Degn.

Opbygningen af førerhuset var en af de vigtigste årsager til, at valget til sidst faldt på ProTruck. At virksomheden hører til i lokalområdet, er kun en fordel i forhold til aftalen om fuld service og vedligehold.

Alle trucks på el

I den nye aftale kører samtlige trucks på el. Tidligere var halvdelen eldrevet og den anden halvdel på diesel.

- Driften med el giver en større årlig besparelse, og Damstahl får en endnu mere klimavenlig profil, siger Lars Fløjstrup Degn.

De gamle trucks nåede sammenlagt at løfte omkring 320.000 tons stål for Damstahl. De er leveret tilbage til den tidligere leverandør, som ventes at sælge dem videre på brugtmarkedet.

Pladepluk imødekommer kundekrav

I foråret har Damstahl også taget sit nye pladeplukanlæg i brug.

Den nye maskine er en markant videreudvikling af sin forgænger, der blev bygget i 2002.

- Vores kunder har et ønske om, at pladerne skal ligge helt nøjagtigt på pallerne. Samtidig er det vigtigt, at pladerne ikke er våde og at der ikke er urenheder. Med det nye automatiske anlæg kan vi leve op til alle kundekrav. Der bliver lagt overpap og vi har samtidig investeret i ny maskine til foliering, forklarer Lars Fløjstrup Degn.

Ud over de fordele, som kommer kunderne til gavn, har Damstahl benyttet anledningen til at optimere arbejdsgangene ved pladepluk, så arbejdsmiljøet forbedres.

- Maskinen er udviklet af firmaet Eltronic fra Hedensted. Konstruktionen er meget innovativ, hvilket gør det nemmere at ændre på maskinens opbygning og set up, siger Lars Fløjstrup Degn.

Til toppen