Din kurv indeholder rabat. Hvis du ændrer din kurv, så vil rabatten blive fjernet

Det har gjort hverdagen nemmere

07-11-2019

Hos JOM A/S har man i 23 år fremstillet og installeret løsninger i stål. I dag bliver løsningerne anvendt af kunder inden for levnedsmiddelindustrien som mejerier, bryggerier, slagterier og storkøkkener. Varenumrene tæller flere hundrede og en løsning med QR-labels har gjort hverdagen meget nemmere, når man bestiller hos Damstahl.

Når man hos JOM A/S bestiller varer hos Damstahl, har man ikke længere pen og papir med ud på lageret. For mere end et år siden begyndte man i stedet at scanne QR-koder på varelagerets hyldeforkanter med mobilen, som de fleste af os jo altid har lige ved hånden.

– Det har gjort det meget nemmere, at vi bare kan bippe det med telefonen. Når jeg har scannet varenummerets QR-kode, så ligger ordren klar på min pc, når jeg kommer ind på kontoret, og jeg skal bare trykke ”Send”. Varerne bliver leveret dagen efter med mindre, jeg ønsker andet, siger Michael Hansen, som har været ejer af JOM de sidste 23 år.

Virksomheden har i dag 16 ansatte og har været kunde hos Damstahl de sidste 6 år. Damstahl og JOM havde derfor allerede en relation, da man for ca. et år siden gik over til den digitale løsning.

– Det betyder noget, at jeg ved, hvor varen kommer fra. Der sidder nogle dygtige unge mennesker, som jeg ved, tager sig af vores bestillinger, lyder det fra Michael Hansen.

Hos JOM har man flere hundrede varenumre. Størstedelen af ordrene bliver leveret direkte på adressen i Thisted, mens andre kommer direkte ud til JOM’s kunder.

– Jeg har faste folk til at gå på Thiese mejeri, og der er jo ingen grund til, at det, de skal bruge derude, bliver leveret her. Så vi køber ind i fællesskab med Thiese, og jeg markerer blot, hvor ordren skal leveres, lyder det fra Michael Hansen, der fortsætter

– Før ringede vi og bestilte uanset, om det var fx bøjninger, t-stykker eller rør. Det her gør, at vi sparer tid, og det må man jo også gøre hos Damstahl, siger Michael Hansen.

At der ikke sker fejl, er endnu en af de ting, Michael Hansen fremhæver ved QR-labels på varelageret.

– Man slipper fuldstændig for, at der sker fejl, når man scanner QR-koden, siger Michael Hansen, der med sine mange års erfaring ser, at vi slet ikke kan undvære de digitale løsninger i nutidens Danmark.

Det betyder dog ikke, at han aldrig er i kontakt med Damstahl og netop det, at der stadig er tid og mulighed for rådgivning, benytter han sig af.

– Hvis jeg skal have fat i en ingeniør, som skal hjælpe med at beregne fx hvilken ståltype, jeg skal bruge til en løsning eller også, hvis det er en specialopgave, så ringer jeg og så tager vi en snak om det, slutter han. 

 

Kontakt Anders Jensen og hør nærmere om denne løsning.  

Anders Jensen

  • Digital & Marketing Manager

  • +45 8794 4034

  • anj@damstahl.com

Til toppen